ua en ru

Facebook і Twitter поборються за рекламні бюджети з телеканалами

Соціальні мережі Facebook і Twitter активізувалися на ринку мобільної реклами під час сезону літніх відпусток, куди користувачі беруть із собою планшети і смартфони, перебуваючи на віддалі від телевізійних екранів.

Соціальні мережі Facebook і Twitter активізувалися на ринку мобільної реклами під час сезону літніх відпусток, куди користувачі беруть із собою планшети і смартфони, перебуваючи на віддалі від телевізійних екранів, пише Financial Times.

"Я не вірю, що екран телевізора залишається основним, - наголосила віце-президент Facebook зі світового маркетингу Керолін Еверсон (на фото). - Мобільний тепер є основним екраном".

За оцінками експертів, витрати на телевізійну рекламу у 2013 р. сягнуть 205 млрд дол. Хоча витрати на мобільну та інтернет-рекламу є значно меншими, останні опитування показують, що американці проводять більше часу зі своїми мобільними пристроями, ніж біля екрана телевізора. Facebook і Twitter мають намір скористатися цим, щоб поборотися з телеканалами за свою частку рекламних бюджетів.

У травні Twitter оголосив про співробітництво з медійними компаніями, в рамках якого сервіс має намір відстежувати, що саме про що пишуть користувачі у своїх мікроблогах під час перегляду телевізійних шоу, і потім надавати зібрану інформацію для цільових рекламних пропозицій.

Крім того, Twitter уклав унікальне угоду з дослідницькою компанією Nielsen про створення власної рейтингової системи, яка визначатиме активність у Twitter телевізійної аудиторії.

Facebook поки не розробив аналогічних продуктів, але соцмережа досягла успіху в інших напрямках. Так, на даний час компанія розробляє сервіс для трансляції рекламних роликів тривалістю 15 секунд, які демонструватимуться користувачам від жовтня.

За даними Nielsen, популярність Facebook серед людей від 18 до 24 років з 8 до 11 години вечора по вихідних вища, ніж у будь-якого із чотирьох провідних американських телеканалів. "Це не питання протистояння телебачення і Facebook, - зазначила Еверсон. - Я думаю, ми зараз на етапі, коли по-справжньому можна обговорювати співпрацю телебачення та Facebook".

Рекламні компанії позитивно ставляться до ідеї поєднання прив'язки реклами до перегляду телевізора, особливо їх приваблює можливість надавати свої пропозиції, коли користувач одночасно стежить і за іншим екраном - свого мобільного пристрою, поки дивиться телевізор.

У той же час деякі аналітики вважають, що компаніям буде необхідно дуже серйозно попрацювати, щоб знайти відповідні інструменти і методи їх застосування в цьому рекламному сегменті.

Читайте також: Кількість переходів за рекламними посиланнями в Google у II кварталі 2013 р. виросла на 23%, однак ціна кліка продовжує знижуватися

Напередодні повідомлялося про те, що співзасновник Twitter Біз Стоун запропонував ввести опцію платної передплати в 10 дол. на місяць, яка дозволить користувачам соцмережі відключити рекламу у своєму обліковому записі. Згідно з опитуванням, проведеним компанією Greenlight, 15% користувачів соцмережі готові перейти на платний доступ заради блокування рекламних оголошень.

Раніше Facebook повідомляв, що кількість активних рекламодавців, які використовують соцмережу хоча б раз протягом 28 днів, по всьому світу склала 1 млн. У компанії зазначають, що зараз переважна більшість рекламодавців у Facebook - це представники західного малого бізнесу.

Невідомо, яку саме суму кожен рекламодавець витрачає на просування у Facebook, але, за оцінками eMarketer, у 2012 р. у США загальні витрати на онлайн-рекламу склали близько 32 млрд дол.